مهندسی کامپیوتر

از صفر تا صد دروس مهندسی کامپیوتر

مهندسی کامپیوتر

از صفر تا صد دروس مهندسی کامپیوتر

مهندسی کامپیوتر
هوش مصنوعی

سؤالات این درس از نظر سرفصل تا حد زیادی منطبق با آزمون سال گذشته بود. وجود 4 سؤال از مباحث جستجوی آگاهانه و منطق اهمیت این دو فصل را می‌رساند. همچنین دو سؤال از فصل‌های ارضای محدودیت و برنامه‌ریزی مطرح شده بود که در سال قبل هم به همین شکل بوده است. سطح سؤالات به طور کلی در حد مطلوب رو به بالا ارزیابی می‌شود، به این دلیل که در برخی سؤالات نیاز به خواندن مطالب درسی کاملتر از چیزی که تدریس می‌شود وجود دارد.
براساس بودجه‌بندی صورت گرفته مشاهده می‌شود که مبحث جستجوی رقابتی از مباحثی است که هیچ سؤالی از آن در آزمون 94 ارائه نشده است، در مقابل هر کدام یک از بخش‌های جستجوی آگاهانه و منطق 2 سؤال را به خود اختصاص داده‌اند و مباحث برنامه‌ریزی و ارضای محدودیت نیز همانند سال گذشته هر یک، یک سؤال را به خود اختصاص داده‌اند.


طراحی الگوریتم‌ها (هوش مصنوعی)

سؤالات طراحی الگوریتم سال 94 از نظر رویکرد مشابه سال قبل بود و برای حل آن‌ها به درک عمیقی از مطالب کتاب‌های مرجع نیاز است. مسائل تا حدی مشابه مسائل کلاسیک و یکی از سؤالات مشابه سؤالات امتحان طراحی الگوریتم وبسایت courser بود. با توجه به سختی سؤالات انتظار می‌رود داوطلبین مسلط بتوانند حدوداً به نیمی از سؤالات پاسخ دهند و با در نظر گرفتن ماهیت تحلیلی و ابتکاری بودن درس، سؤالات ابتکاری در بین سؤالات طرح شده به چشم می‌خورد.
با مشاهده بودجه‌بندی صورت گرفته می‌توان دریافت گراف‌ها قابل توجه‌ترین مبحث آزمون 94 بوده‌اند که 3 سؤال از این بخش ارائه گردیده است، و به ترتیب از هر کدام از مباحث تقسیم و تحلیل، برنامه‌سازی پویا و الگوریتم‌های حریصانه 1 سؤال مطرح شده است. سؤالی از مبحث تحلیل الگوریتم‌ها در آزمون امسال مشاهده نمی‌شود که این امر از اهمیت آن نمی‌کاهد.


مدارهای الکتریکی (گرایش هوش مصنوعی)

با مشاهده سؤالات امسال آزمون سراسری درس مدارهای الکتریکی می‌توان دریافت که سؤالات از لحاظ سختی، در سطح ساده‌تری نسبت به سال قبل قرار دارند. به طور کلی روند سؤالات دارای حل و محاسبات طولانی‌تری نسبت به سال گذشته هستند، اما این امر دلیلی بر سختی سؤالات نخواهد بود.

اگر داوطلب در کلیه مباحث تسلط داشته و دقت کافی را در آزمون به کار برد، به نتایج مطلوبی در این درس خواهد رسید. پراکندگی سؤالات در فصول مختلف بودجه‌بندی ارائه شده، قابل قبول بوده و از سطح استانداردی برخوردار است. داوطلبانی که بخش مدارهای الکتریکی از بخش‌های مورد نظر مطالعه خود قرار داده‌اند، مسلماً با توجه به سادگی سؤالات نتیجه بهتری را خواهند گرفت.

لازم به ذکر است با توجه به گسستگی مطالب در این درس توصیه می‌شود چند فصل اول کتاب حتماً مورد مطالعه قرار گیرد.



منبع:konkur.in

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی