مهندسی کامپیوتر

از صفر تا صد دروس مهندسی کامپیوتر

مهندسی کامپیوتر

از صفر تا صد دروس مهندسی کامپیوتر

مهندسی کامپیوتر

برای امتحانات آماده شوید

جمعه, ۱۲ دی ۱۳۹۳، ۰۱:۵۹ ب.ظ

١.برای امتحان آماده شوید

در فرصتی مناسب قبل از امتحان مرور دروس را آغاز کنید. با آنکه قصدتان این نیست که مرور کردن درسھا را خیلی سریع به اتمام برسانید، صبر کردن تا روزھای آخر برای مرور ھم عامل مھمی در ایجاد تنش است. انجام دادن امور به مراتب آسانتر از فکر کردن درباره به انجام رساندن آنھا است.

مقدار معینی از فشار مفید است و به عملکرد بھتر کمک میکند. ولی این بدان معنا نیست که برای تحت تأثیر قرار دادن افکار دیگران خود را تحت فشار بسیار قرار دھیم. از سوی دیگر، باید ضمن حفظ تعادل در زندگی، چشم اندازی از امتحانات را ھم پیش رو داشته باشیم، که این با مفھوم بی خیالی کاملا متفاوت است.


٢ .فضایتان را سازمان دھید

بیشتر افرادی که برای امتحان آماده میشوند، میدانند که باید وقتشان را سازمان دھند(در این باره به قسمت بعدی بنگرید) اما افراد کمتری میدانند که سازمان دادن فضا نیز در آماده شدن برای امتحان کمک کننده است. درباره جایی که قصد دارید در آن مطالعه کنید، بیندیشید. ببینید آیا امکان دارد، فضای مطالعه تان را از فضای استراحت و آرامش، حتی در یک اتاق کوچک، جدا کنید. محلی برای مطالعه درست کنید؛

جایی که کتابھا، جزو ه ھا و کاغذ و قلمتان آنجا باشد. تمام وسایل مزاحم از جمله عکسھا، تلویزیون و مانند آن را از محل مطالعه دور کنید و آنھا را در محل استراحتتان قرار دھید. ھمچنین، وسایل مطالعه را از فضای استراحت دور کنید، طوری که وقتی در حال استراحت یا خواب ھستید، فضای مطالعه به شما تحمیل نشود. عادت کنید در فضای مطالعه، کار کنید و این فضا را با پایان گرفتن مطالعه ترک کنید. جدایی فیزیکی از این نوع، در ذھن شما نیز این جدایی را به وجود می آورد.


٣.یادگیری فعال داشته باشید

سعی کنید به روشی فعال مطالعه کنید : به خواندن سرسری جزوه ھا اکتفا نکنید، بلکه فھرستی از نکات کلیدی تھیه کنید. نوشتن یادداشتھای چند صد صفحه ای وقت گیر است و روش موثری برای مرور نیست.

ھمینطور که پیش میروید، حافظه خود را امتحان کنید و سوال و جوابھایی مبتنی بر مطالب یاد گرفته شده، تنظیم کنید. استفاده از روشھای کمکی برای به یاد سپاری، برای برخی افراد سودمند است؛ مثل حفظ کردن واژ ه ھای تداعی کننده که با مجموعه ای از طلاعات مربوط می شود؛ یا ساختن واژ ه ھای تداعی کننده، با استفاده از حروف اول، نکات کلیدی و اسامی با مصور کردن اطلاعات.


٤.تمرین کنید

نمونه سوالھای امتحانات قبلی را پیدا کنید، و با پاسخ دادن به سوالات در زمان تعیین شده، تمرین کنید. اشتباه شما در شروع کار مھم نیست. در حقیقت، ھم اکنون، وقت آن است که اشتباه کنید! چنین تمرین ھایی شما را با چارچوب امتحانات و نوع سوالاتی که ممکن است در امتحان مطرح شود آشنا میسازد. ھمچنین شما را در طراحی و سازماندھی پاسخھا در شرایط که به لحاظ زمانی محدود ھستید، کمک خواھد کرد. درست نیست که اولین تمرین خود را وقتی انجام دھید که در حال برگزاری یک امتحان واقعی ھستید. به خاطر داشته باشید که از شما انتظار نمی رود درشرایط امتحانی، مقاله ھایی را بنویسید که تھیه کردن آن در شرایط معمول، یک ھفته وقت نیاز دارد. بنابراین، واقع بین باشید: کسی انتظار ندارد که در حین امتحان یک مقاله کامل بنویسید. توجه خود را معطوف تکلیفی کنید که دردست دارید (یعنی، پاسخ دادن به سوالات) و با عبارات این چنینی که، چه خواھد شد، اگر....، تمرکزتان را بر ھم نزنید.



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی